یزدفردا " محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور پيش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه شما به خودتان در زمينه‌هاي مختلف از جمله سياست خارجي، مسائل داخلي و اقتصاد چه نمره‌اي مي‌دهيد؟ گفت: دولت در جلوگيري از رانت‌خواري و اصلاح ساختار كارهاي گسترده و زيربنايي انجام داد و بسياري از آيين نامه‌ها كه براي سوء استفاده راه گريز باقي مي‌گذاشت را تغيير داد.
وي افزود: برخورد دولت با تمايل به تخلف قاطع بوده و تخلف در درون ساختارهاي اجرايي را تا حد زيادي مهار كرده است و حتي برخورد با تخلف را از نقطه شروع آغاز كرديم تا روابط و مقررات به صورت صحيح شكل گيرد كه در اين زمينه نيز دستاوردهاي با ارزشي داشته‌ايم.
احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني براينكه برخي كانديداها مي‌گويند دولت درآمدهاي ميلياردي را چه كرده است، اظهار داشت: در اين زمينه‌ها پيش از برگزاري انتخابات به صورت مفصل صحبت خواهم كرد اما در مورد تفريغ بودجه در برنامه تلويزيوني مفصل توضيح دادم كه ديوان محاسبات در صورت احراز تخلف در درون خود دادستان و دادگاه دارد و مي‌تواند متخلف را محاكمه كند اما مواردي كه به عنوان تخلف ارائه دادند، عمدتا اختلاف نظرهاي حسابداري بود، چون بودجه استمرار دارد اما رسيدگي به آن در يك مقطع انجام مي‌شود؛ در مورد آن يك ميليارد هم همان توضيحاتي كه ارائه داده بودم درست بود و اين موضوع ابلاغ هم شد و بايد در همان تريبوني كه دولت را متهم كردند، نادرست بودن آن را بيان كند.
وي به كساني كه مدام عليه دولت حرف مي‌زنند خواست كه در مورد توانمنديهاي خودشان حرف بزنند.
يكي از خبرنگاران با اشاره به سخنان رئيس جمهور مبني بر پاسخ ندادن دولت به تخريب‌ها از سوي ديگر كانديداها، به ضرب و شتم يكي از حاميان دولت در شيراز در يكي از برنامه‌هاي يك كانديداي اصلاح‌طلب توسط حاميان آن كانديدا و بستري شدن آن طلبه در بيمارستان خبر داد كه رئيس جمهور گفت: توصيه من به علاقمندان دولت اين بوده است كه در اين يك ماه تحمل كنند و معنايش اين نيست كه به مطالبي كه بيان مي‌شود پاسخ ندهند، اما وقتي هم كه مي‌گوييم تحمل كنند نبايد به اين صورت باشد كه مورد ضرب و شتم قرار گيرند؛ اين موضوع را مي‌توان از طريق مراجع قضايي پيگيري كرد و در هر شرايطي انجام چنين كاري يك جرم قطعي محسوب مي‌شود و بايد با آن برخورد شود.
احمدي نژاد به كانديداها و حاميان آنها توصيه كرد كه به دور از تهمت و غيبت فقط خودشان در حد واقعيت معرفي كنند و گفت: ما بايد انتخاباتي برگزار كنيم كه الگو بودن ايران در جهان را نشان دهد و معتقديم به وجود آمدن حوادث شرايطي را رقم مي‌زند كه انسانها رامي‌توان در آن به خوبي سنجيد.
رئيس جمهور در اقتصادي درباره تراز واردات و صادرات دولت نهم اظهار داشت: ما در محاسبه واردات و صادرات طبقه‌بندي داريم و در مجموع نسبت صادرات غير نفتي ما به واردات از 22 درصد به 40 درصد رسيده كه اين يك گام بلند است كه با حمايت از توليد و صادرات شكل گرفته است.
خبرنگاري تعيين مهلت از سوي آمريكا براي ايران براي انجام مذاكره را مورد سوال قرار داد كه احمدي‌نژاد پاسخ گفت: آنها شايد براي خودشان مهلت تعيين كرده‌اند چرا كه اساسا آنها حق تعيين تكليف براي ما ندارند و ما با چنين ادبياتي مخالفيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا